21 Ocak 2013 Pazartesi

Son Cengiz Aydın Gafletle Sunar: Virüs veri tabanımdan öp

“umut etmek, aslında yavaş yavaş ölme biçimidir” der gözüne toz kaçmış bakış açısı. ve para hayatın içine sızmış kötü huylu kitledir. bir bıçak bir tabanca gibi değildir mesela… tabancanın amacı bellidir ama bıçak hem elma soymaya hem bir canlıyı candan soymaya yarar. iklimsiz rüzgarların uçurtması olmalıyız. öyle dandik şeytan uçurtması değil, bildiğin kuyruğunda jilet olan afilli bir çıtalı… en tepeye çıkmalıyız. en tepede düşünmeliyiz “çocukluğumuz kaç gazoz kapağı eder?.. “ sorusunun cevabını. durduk yere uçan balonların ve uçurtmaların tanrının tebessüm girişimi olduğunu iddia ediyorum, elimde belge olmaksızın yapıyorum bunu. otomatik ödeme talimatlarına küfretmek istiyorum… talimdeki atlara yapılan ödeme kafa karıştırır… çim pistte yansır, kum pist kızar. saç diplerinde menekşe yetiştirmek gibi botanik hisler besliyorum. beslediğim hissin
gözümü oymasını sadece o atasözünün yüzü gülsün diye istiyorum. tavuk döner et dönerin tahtını asla sallayamaz, çünkü keser döner sap döner; tahta çıkma hevesiyle tavukluğundan utanırsın. benim virüs veri tabanı olduğum yerde senin formatlığın; karneye azıcık yansıyan performans ödevidir. bile bile lades demekte bir yaşama biçimidir; uçurumda şiir okuyanlar için. zira gözüne yanılmışlık kaçmış bakış acısına göre (evet açı değil acı) acı baldan tatlıdır. bal da bazen acıdan üç gömlek acıdır… ve bu bir tat alma biçimidir. ısrar ediyorum, lütfen kayda geçsin; gelişmekte olan toplumlar ne çekerse her iktidara yalaka olan salyangozlardan çeker. evet, yalakalıkta bir yaşama biçimidir. popüler kültürün direttiği saçma isimlerin el üstünde tutulduğu bir dünyadan üç öğün tiksinme lüksüm olmalı. af buyurun ama tiksinme de bir varoluş biçimidir. geceyi sana yazdım dediğim nefesli çalgılarda oldu; onur akın’dan özür dileyerek… ki gece bir alkol biçimidir. ve ve ve bir ideoloji uğruna yirmi beş yaşında ölüme gülümsemek; deniz gezmiş biçimidir… öylesine onurlu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder